«ΦΩΝΕΣ» ΑΠΟ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΤΟΥ «18 ΑΝΩ»

Posted: 27/04/2012 in Έναρξη λειτουργίας blog

 Με λένε Παναγιώτα και πονούσε η ψυχούλα μου πολλά χρόνια από την άθλια σωματική και ψυχολογική κακοποίηση κυρίως από τους ίδιους μου τους γονείς και στην συνέχεια τον εξευτελισμό του εαυτού μου από την ηρωίνη.

Σήμερα είμαι καθαρή 160 ημέρες όμως πονάει ακόμα η ψυχούλα μου όχι από τους εσωτερικούς τραυματισμούς μου (που δεν νομίζω ότι θα σας απασχολεί εσας ιδιαίτερα) αλλά γι’αυτό που είστε ικανοί να μας στερήσετε……….

Για πρώτη φορά έμαθα στο 18 γυναικών του ψυχικού ότι υπάρχει ανθρωπιά, έμαθα τι σημαίνει βία γιατί είμαι τόσο βίαιη και εγώ. Εδώ στο 18 με έμαθαν να το ελέγχω και να ξέρω το γιατί……γιατί μου βγαίνει δεν θεωρούμαι το καλύτερο άτομο στην κοινωνία αλλά τουλάχιστον μου έδειξαν δρόμους που μπορώ να ακολουθήσω,  που αναδεικνύουν τα θετικά μου κομμάτια, με σήκωσαν από το δρόμο.

……ξαναγεννήθηκα….και εσείς; Εσείς που οφείλετε να υποστηρίζετε τη νεολαία, τα δικά σας παιδιά, που είστε; Τι πάτε να τα κάνετε; Αναρωτηθήκατε ότι ίσως και τα παιδιά σας βρουν μπροστά τους την ηρωίνη…Αντί να πολεμήσετε την ουσία πολεμάτε ιδρύματα που μας προσφέρουν αγάπη, εμψύχωση, αγκαλιά. Ιδρύματα που απαλύνουν την ψυχούλα μας και μας διώχνουν τον πόνο μακριά, ανθρώπους που μας στηρίζουν 24 ώρες το 24ωρο ανά πάσα στιγμή, σε κάθε δυσκολία είναι δίπλα μας……

Αντί να μας στηρίζετε με αυτό τον τρόπο θέλετε να μας δώσετε υποκατάστατα ηρωίνης/μεθαδόνης και να μας αφανίσετε;

ΟΧΙ…Αν σας θυμίζει αυτή η λέξη κάτι….τον αγώνα του Μεταξά θα πολεμήσουμε με όση ψυχική δύναμη και αγάπη, μόνο αγάπη, όχι βία, για να ανατρέψουμε τα σχέδιά σας.

Λυπάμαι,  σήμερα έχω όνειρα και όχι μόνο εγώ η Παναγιώτα κι άλλα τόσα παιδιά που ταλαιπωρούνται ακόμα…. Λυπάμαι πραγματικά που μας το κάνετε αυτό….

Παναγιώτα

*********************************************************************

Είμαι η  Ελλη

Μέσα στο πλαίσιο δίνουμε την μάχη μας, παλεύουμε με τον εαυτό μας. Φωτίζουμε τα σκοτεινά κομμάτια μας, αν καταφέρουμε να εξαλείψουμε τις αρνητικές μας ιδιότητες τόσες γυναίκες μαζί άραγε τι μπορούμε να κάνουμε;

Τόσα γυναικεία μυαλά αυτές που είμαστε εδώ, εκείνες που τα κατάφεραν, εκείνες που θα έρθουν…..

Αναρωτιέμαι γιατί αυτό είναι απειλητικό;……

Ελλη

*********************************************************************

Με λένε Ελενα και είμαι 28 χρονών. Ημουν στην χρήση 14 χρόνια. Από 6 χρονών η ζωή μου εξελίχθηκε σε εφιάλτη! Πολύ σκληρότητα, πολύ αδιαφορία, πολύ κακοποίηση, πολλούς βιασμούς……Από την ίδια μου την οικογένεια. Μεγάλωσα μόνη μου πολύ απογοητευμένη απ’τους ανθρώπους.

Μέσα απ’ τα ναρκωτικά έμαθα να ξεχνάω πόσο πολύ έχω πονέσει στη ζωή μου.

Και μετά από πολλά πολλά χρόνια, σήμερα βρίσκομαι στο σπίτι του 18 Ανω. Και εδώ κάθε μέρα μου απλώνουν χέρια να πιαστώ και μου μαθαίνουν να περπατάω με ίσιο το κορμί και το κεφάλι ψηλά. Με δυναμώνουν να αντιμετωπίζω τις δυσκολίες, να μην παραιτούμαι. Να αγαπάω τον εαυτό μου και να εμπιστεύομαι τους ανθρώπους.

Είμαι μόνο 150 μέρες καθαρή όμως νιώθω ήδη να κερδίζω πίσω τη ζωή μου!

Δεν θέλω οίκτο! Δεν θέλω να μου χαριστεί τίποτα!

Θέλω μόνο το δικαίωμα να μπορώ να παλέψω για ένα καλύτερο αύριο!!!!

Ελενα

*******************************************************************

Είμαι η Κωνσταντίνα και είμαι πρώην χρήστρια. Είμαι μια φωνή που βγήκε να πει ΟΧΙ σε εσάς που θέλετε να κλείσετε το 18 χωρίς να ξέρετε τι έχει προσφέρει τόσα χρόνια σε όλους εμάς που καταπιέζαμε τα συναισθηματά μας μέσα απ’ τα ναρκωτικά, και που εσείς μας βλέπετε τώρα σαν απειλή. Εμενα προσωπικά το 18 με βοήθησε και μου άπλωσε το χέρι στο να καταφέρω να ορθοποδήσω να βρω τον ευατό μου και να μην ζω πια μόνη μου. Η θεραπευτική ομάδα ήταν κοντά μου και μου ‘δειξε τον δρόμο στο να μην ζω πια μέσα σ’έναν ψεύτικο κόσμο αλλά να ζω για ένα καλύτερο αύριο και επιτέλους να κάνω όνειρα. Αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί κανείς να μου το στερήσει και αυτή είναι η φωνή που λέει ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ σ’όλο το πλαίσιο του 18 και ένα μεγάλο ΝΑΙ σε αυτό που λέμε ζωή. Και αυτό είναι κάτι το οποίο δεν επιτρέπω σε κανέναν πια να μου το στερήσει.

Κωνσταντίνα

********************************************************************

Είμαι η Αλεξάνδρα και είμαι πρώην χρήστρια. Πριν έρθω εδώ ήμουν πολύ μπερδεμένη. Η παραμονή μου στο κλειστό με βοήθησε  να γνωρίσω τους ανθρώπους στην πραγματική τους διάσταση έξω από τον κόσμο των ουσιών, να αποκτήσω αυτοπεποίθηση, να βρω τον εαυτό μου, μέσα από την ψυχοθεραπεία, ομαδική και κυρίως ατομική, να βρω μέσα μου τους λόγους για τους οποίους ήμουν στις ουσίες και μου έδωσαν αρκετούς λόγους για να βγω από αυτές και να κοιτάξω τη ζωή κατάματα και να παλέψω γι’αυτήν.

Είμαι η Αλεξάνδρα και είμαι καθαρή.

Αλεξάνδρα

*******************************************************************

Είμαι 27 χρονών και εδώ και κάποιους μήνες ανήκω και εγώ στη μεγάλη και ζεστή οικογένεια του 18 ΑΝΩ.

Αυτή η οικογένεια, σε αντίθεση με την πραγματική μου αλλά και τις περισσότερες της Ελληνικής κοινωνίας, με δέχεται και με θεωρεί μέλος της και μου δίνει τη φροντίδα αλλά και τις ευθύνες που μου αναλογούν. Ολοι όσοι δουλεύουν εδώ, όπως και εκείνοι που εργάζονται εθελοντικά έχουν να μου προσφέρουν απλόχερα τη βοήθειά τους, την προστασία τους και το ενδιαφέρον τους.

Αισθάνομαι πλέον ασφαλής και σημαντική και όσο περνάει από το χέρι μου δεν θα σας αφήσω να στερήσετε αυτή την οικογένεια τόσο από εμένα όσο και από τόσους άλλους ανθρώπους στη δική μου κατάσταση που είναι έξω και ταλαιπωρούνται ακόμα.

Ονομάζομαι Κωνσταντίνα και δεν είμαι ακόμα ένας αριθμός στα στατιστικά σας.

Κωνσταντίνα

******************************************************************

Με λένε Χριστίνα. Εχω προσπαθήσει τρεις φορές σε ιδιωτικά προγράμματα καθώς και πολλοί φίλοι μου στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό χωρίς αποτέλεσμα.

Ο πατέρας μου λόγω της κοινωνικής του θέσης δεν πίστευε ποτέ ότι θα συμβεί σε μένα.

Αν λοιπόν δεν σας νοιάζει για εμάς σκεφτείτε τουλάχιστον τα παιδιά, τα ανήψια ή και τα εγγόνια σας.

Γιατί τα ναρκωτικά δεν κάνουν διακρίσεις στις κοινωνικές τάξεις. Και το τονίζω ξανά…. τα ιδιωτικά προγράμματα δεν έχουν αποτέλεσμα.

Είμαι στο κλειστό του 18 μόνο τέσσερις μήνες και πρώτη φορά στην ζωή μου νιώθω ότι έχω κάνει τόσες αλλαγές μέσα μου και ότι δεν θέλω να ξανακάνω χρήση.

Χριστίνα

*********************************************************************

Είμαι 30 χρονών και πριν έρθω εδώ ήμουν σε αυτό που εσείς ονομάζετε κοινωνία πνιγμένη με τα συναισθήματα μου. Ενιωθα μόνη και ασήμαντη. Εψαχνα να βρω απαντήσεις στα γιατί μου αλλά τίποτα. Τελείωσα σχολεία, γνώρισα τόσο κόσμο αλλά ένιωθα ακόμα κενή.

Εδώ έχω ανθρώπους που είναι κάθε στιγμή κοντά μου. Δεν νιώθω μόνη.

Μου μαθαίνουν να εκφράζω τα συναισθήματά μου και να θέλω να ζήσω μια ζωή που πίστευα πως δεν υπάρχει.

Αξίζω – Αξίζουμε κύριοι! Γι’αυτό αφήστε ήσυχους τους ανθρώπους που νοιάζονται αληθινά για την πορεία της ζωή μας.

Αννα  Κ.

*********************************************************************

 

Ονομάζομαι Ελένη. Θυμώνω πολύ με τη σκέψη ότι θέλετε να κλείσετε το 18 Ανω, το πλαίσιο δηλαδή που με έβγαλε από το φαύλο κύκλο της εξαθλίωσης και της μοναξιάς. Μπαίνοντας στον κόσμο των ουσιών σε πολύ μικρή ηλικία, δεν έμαθα ποτέ πως είναι να μπορείς να αντέξεις τον πόνο χωρίς να σκοτώνεις καθημερινά τον εαυτό σου. Εκλεισα τα 18 μου λοιπόν μέσα στο 18 έχοντας για πρώτη φορά ανθρώπους που με νοιάζονται πραγματικά και έχοντας καταλάβει ότι αξίζω να ζω όρθια και όχι να σέρνομαι μέσα στα στενά. Με το να παραμείνω καθαρή και όχι μόνη μου  πια, αποφασίζω να αντισταθώ με κάθε τρόπο στην απειλή που θέλει μαριονέτες χωρίς άποψη και παιδιά στους δρόμους που έχουν ξεχάσει πως είναι να ονειρεύεσαι.

Ελένη

********************************************************************

Σχολιάστε

